321
صفحه اصلي > واحد برنامه ريزي آموزشي > معرفي واحد برنامه ريزي آموزشي 
شنبه ٠٢ بهمن ١٣٩٥
معرفي واحد برنامه ريزي آموزشي

       برنامه ريزي  روشي منظم و سیستماتیک براي هدايت فعاليت هاي انساني براي اهداف مشخص است. برنامه ریزی درسی و آموزشی، ترکیب پیچیده ای از اهداف آموزشی، محتواي دوره، استراتژیهای آموزشی، پیامدهای یادگیری، تجارب آموزشی، ارزیابی محیط آموزشی، روش های یادگیری، برنامه زمان بندی شده برنامه کاری و عملیاتی و... میباشد که نیازمند توانائیهای عملی، خلاقیت، تحقیق و تفحص، صرف وقت و دقت نظر است و برای شناسایی نواقص احتمالی، ضرورت انجام برنامه به صورت نمونه وتحقیق بررسی نتایج کار ضروری است.

اهداف و فعاليتها

  •  تدوين دوره ها و برنامه هاي جديد آموزشي
  •  هدايت در طراحي دوره ها 
  • بازنگری برنامه­های پيشين و بهینه­سازی برنامه­های موجود
  • استفاده از توانایی و همکاری گروه­های آموزشی و صاحبنظران فرایندهای آموزشی (مدرسین، دانشجویان و...) در خصوص بازنگری برنامه های تجربه شده و تغییرات مورد نیاز
  • تدوين برنامه آموزشي جدید متناسب با نیازسنجی و ضرورت علمی
  • تطبیق برنامه های موجود با استانداردهای آموزشی
  • نظارت بر اجراي برنامه هاي آموزشي و ارزشيابي آنها
  • ارزشيابي برنامه های آموزشی و ارائه بازخورد

برنامه ریزی آموزشی در برنامه های جديد آموزشی

  1. سنجش واعلام نیازبه تغییر برنامه
  2. بررسی وضع موجود (مطالعات توصیفی)
  3. بررسی آئین نامه ها وقوانین
  4. بررسی نظرات صاحب نظران و منابع معتبر علمی
  5. تعیین اهداف برنامه
  6. تعیین راهکارهای دستیابی به اهداف برنامه
  7. تدوین برنامه ریزی عملیاتی و اجرایی
  8. کارشناسی و تایید برنامه تدوین شده
  9. رفع نواقص واجرای مجدد
  10. تثبیت برنامه جدید

 بازنگری و بهینه سازی برنامه های آموزشی موجود

  • بررسی برنامه های موجود (از جنبه های مختلف )
  • مطالعات توصیفی در خصوص برنامه تجربه شده
  • بررسی محتوای برنامه موجود
  • بررسی نظر صاحبان برنامه های موجود با استفاده از بررسی آئین نامه ها و قوانین موجود
  • تدوین برنامه تغییر یافته و بیان اصلاحات و ضرورت اصلاحات
  • تدوین برنامه عملیاتی
  • بررسی نظرات مدرسین و دانشجویان در مورد برنامه جدید وزارتی

 

واحد برنامه ريزي مركز مطالعات و توسعه آموزش ضمن بازنگری و بهینه­سازی برنامه های آموزشی موجود، طراحی برنامه های جدید آموزشی و تحقیق و مطالعه نتایج برنامه های تجربه شده، ارائه شده و تغییر یافته به طور ويژه به تقويت مهارت­هاي برنامه­ريزي درسي و بهبود استراتژیهای آموزشی و ارتقاء فرایندهای آموزشی و  ياددهي، يادگيري ميپردازد

 

 مسئول واحد برنامه­ ريزی: رضا محمدبابائی            شماره مستقيم: 22180122     شماره داخلي: 305

اخبار و اطلاعیه های مرکز
چگونگی چگونگی معرفی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان
معرفی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان
چگونگی معرفی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان ومشکلات ناشی از عدم فارغ التحصیلی همزمان این دانشجویان بعلت زمان متفاوت دفاع از پایان نامه
 ١١:٥٢ - 1395/10/07 - نظرات : ٠متن کامل >>
لزوم احراز شرط 10%برتر دوره کاردانی عطف به نامه ارسالی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بتاریخ 05/06/93
لزوم احراز شرط 10%برتر دوره کاردانی برای فارغ التحصیلان سال های قبل
بازگشت به نامه شماره 181/519/د مورخ 93/5/25موضوع لزوم احراز شرط 10%برتر دوره کاردانی برای فارغ التحصیلان سال های قبل
 ١١:٤٠ - 1395/10/07 - نظرات : ٠متن کامل >>
موضوع پذیرش بدون آزمون از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد
آرشیو اخبار
آخرین اخبار
چگونگی چگونگی معرفی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان
معرفی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان
چگونگی معرفی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان ومشکلات ناشی از عدم فارغ التحصیلی همزمان این دانشجویان بعلت زمان متفاوت دفاع از پایان نامه
 ١١:٥٢ - 1395/10/07 - نظرات : ٠متن کامل >>
آمار بازدید
 کل بازدید : 43555
 بازدیدکنندگان آنلاين : 8
سايت دانشگاهمعاونت آموزشيمعاونت تحقيقات و فن آوريمعاونت درمان و توانبخشيمعاونت فرهنگي و دانشجوييكتابخانه مركزي

Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences