321
صفحه اصلي > واحد ارزشيابي > راهنماي ارزشیابی دروني 
پنج شنبه ٠٥ اسفند ١٣٩٥
راهنماي ارزشیابی دروني

ارزشیابی  دروني Internal Evaluation
ارزشیابی دروني اولين مرحله الگوي اعتباربخشي بوده كه در طي آن با توجه به رسالت ها و اهداف سازمان ، كيفيت عوامل تشكيل دهنده نظام (برنامه ، سازمان يا مؤسسه) بوسيله خود اعضاي تشكيل دهنده نظام ارزيابي مي شوند. به عبارت ديگر در ارزيابي دروني يك نظام دانشگاهي (گروه آموزشي ، دانشكده، دانشگاه ) ، خود اعضاء ، ملاك ها را مشخص كرده به صورت بندي شاخص ها و سؤالات مورد ارزيابي مبادرت نموده ، روشهاي گردآوري داده هاي مورد نياز را تعيين كرده ، پس از جمع آوري و تجزيه و تحليل آنها شخصاً به قضاوت در باره خود مي پردازند . سرانجام با مقايسه وضعيت موجود با وضعيت مطلوب ، نقاط قوت و ضعف را آشكار ساخته ، راهبردها و پيشنهاداتي جهت بهبود كيفيت آموزش ارائه و به مورد اجراء گذاشته مي شود  :


گام اول: معرفي ارزيابي دروني (آشنا كردن اعضاء هيأت علمي با فرايند ارزيابي دروني)
گام دوم: تشكيل كميته ارزيابي در گروه هاي داوطلب
گام سوم: تدوين يا تصريح اهداف آموزشي
گام چهارم: تعيين حوزه هاي ارزيابي و ملاك هاونشانگرهاي هريك از آنها
گام پنجم: تعيين وضعيت مطلوب متناسب با هر يك از نشانگرها
گام ششم: تعيين روشهاي جمع آوري اطلاعات و تدوين ابزار
گام هفتم: جمع آوري ، تحليل و تفسير داده ها
گام هشتم: تهيه گزارش مقدماتي و بحث پيرامون داده ها
گام نهم: تهيه گزارش

راهنمای ارزشیابی  درونی را در فایل زیر مطالعه فرمایید


   دانلود : interna_evaliation.pdf           حجم فایل 240 KB
سايت دانشگاهمعاونت آموزشيمعاونت تحقيقات و فن آوريمعاونت درمان و توانبخشيمعاونت فرهنگي و دانشجوييكتابخانه مركزي

Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences