321
صفحه اصلي > واحد ارزشيابي > راهنماي ارزشیابی دروني 
شنبه ٠٢ بهمن ١٣٩٥
راهنماي ارزشیابی دروني

ارزشیابی  دروني Internal Evaluation
ارزشیابی دروني اولين مرحله الگوي اعتباربخشي بوده كه در طي آن با توجه به رسالت ها و اهداف سازمان ، كيفيت عوامل تشكيل دهنده نظام (برنامه ، سازمان يا مؤسسه) بوسيله خود اعضاي تشكيل دهنده نظام ارزيابي مي شوند. به عبارت ديگر در ارزيابي دروني يك نظام دانشگاهي (گروه آموزشي ، دانشكده، دانشگاه ) ، خود اعضاء ، ملاك ها را مشخص كرده به صورت بندي شاخص ها و سؤالات مورد ارزيابي مبادرت نموده ، روشهاي گردآوري داده هاي مورد نياز را تعيين كرده ، پس از جمع آوري و تجزيه و تحليل آنها شخصاً به قضاوت در باره خود مي پردازند . سرانجام با مقايسه وضعيت موجود با وضعيت مطلوب ، نقاط قوت و ضعف را آشكار ساخته ، راهبردها و پيشنهاداتي جهت بهبود كيفيت آموزش ارائه و به مورد اجراء گذاشته مي شود  :


گام اول: معرفي ارزيابي دروني (آشنا كردن اعضاء هيأت علمي با فرايند ارزيابي دروني)
گام دوم: تشكيل كميته ارزيابي در گروه هاي داوطلب
گام سوم: تدوين يا تصريح اهداف آموزشي
گام چهارم: تعيين حوزه هاي ارزيابي و ملاك هاونشانگرهاي هريك از آنها
گام پنجم: تعيين وضعيت مطلوب متناسب با هر يك از نشانگرها
گام ششم: تعيين روشهاي جمع آوري اطلاعات و تدوين ابزار
گام هفتم: جمع آوري ، تحليل و تفسير داده ها
گام هشتم: تهيه گزارش مقدماتي و بحث پيرامون داده ها
گام نهم: تهيه گزارش

راهنمای ارزشیابی  درونی را در فایل زیر مطالعه فرمایید


   دانلود : interna_evaliation.pdf           حجم فایل 240 KB
سايت دانشگاهمعاونت آموزشيمعاونت تحقيقات و فن آوريمعاونت درمان و توانبخشيمعاونت فرهنگي و دانشجوييكتابخانه مركزي

Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences